tirsdag 24. april 2012

Fiberlene som rispapir

Jeg må bare fortelle om i vinter da vi skulle preppe ski for sesongen. Min far har alltid vært ansvarlig for denne aktiviteten, men i år skulle min gode ektemann preppe mine ski med svigefars utstyr.

Jeg tok en titt på skipreppeutstyret der nede i boden og ble ganske paff, for papiret som brukes til å tørke av skiene med når man renser dem mener jeg da bestemt at jeg har sett før.

Fikk med rispapiret gratis da jeg kjøpte Bumgenius v4.0 tøybleiene, så jeg vet ikke helt hvilken type rispapir det er, men det er helt likt fiberlene som min far bruker til å rense skiene med. Ganske pussig. Eneste forskjell er at rispapiret er delt opp i ark som kan rives av.

Altså 40m for 100kroner er ikke så værst pris eller? Hadde glemt rispapir den dagen så jeg brukte litt fiberlene i bleia. Fungerte like bra. Brukte bare saks for å lage passe lange ark. Er overbevist om at det er nøyaktig det samme.

Hva er billigst? Jeg har undersøkt litt.
Imse Vimse rispapir Baby (http://www.bleieboden.no/) Ca 0-1 år, 200 ark 0,38kr per ark
Imse Vimse rispapir Toddler (http://www.bleieboden.no/) Fra ca 1 år, 100 ark 0,55kr per ark

Fiberlene:
Antagelse: et rispapir er ca 20cm langt? Da går det 5 rispapir på 1 meter

40meter rull koster 100kroner
100kr / (40meter * 5 ark) = 50øre per 20cm ark.

200meter koster 400kr,
400kr / (200meter * 5 ark) = 40øre per 20cm ark

Altså vil fiberlene koste ca. det samme som spesialtilpassede rispapir. Men jeg er ikke sikker på hvor bredt fiberlene er. Tror det er i underkant av 30cm bredt. Vi seer at fleece papiret til Disana er litt dyrere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar