onsdag 16. mai 2012

Erfaringer med måltidsplanlegger fra veggfolie.no

Jeg synes dette produktet fra http://www.veggfolie.no/ var så fint. Produktet er ganske dyrt etter min mening, (329kr) + frakt på 125kr. Det er den dyreste frakten jeg har vært borte i når det gjelder netthandel. (Jeg må jo legge til at etter at jeg hadde sendt e-mail og klaget satte de ned prisen på frakten til 69kroner, som fremdeles er litt i meste laget etter min mening men langt bedre. Jeg måtte likevel betale 125kr da)

Til tross for skyhøye priser bestilte jeg produktet. Jeg tenkte at det er jo sikkert veldig bra kvalitet. I tillegg til menyplanleggeren bestilte jeg de flotte krittusjene.

Begrunnelse for at jeg mener at de har skyhøye priser:

Jeg har også handlet en tavle på http://www.ambiance-live.com/index.php. Der ser jeg at nøyaktig samme folien er under halv pris. Et eksempel på dette er denne veggfolien "barn i huske". Den er mer enn dobbelt så dyr hos veggfolie som hos ambiance. Frakten hos ambience-live er 35kr.
Veggfolien slik den kom i posten.

Beskrivelse av produkt:

OK, her er et bilde av produktet jeg fikk. Ser jo i grunnen ok ut. Kanskje litt hjemmemekka, men likevel bør det jo være mulig å kunne lime disse pent opp på veggen. Produktet består altså av et hvitt papir hvor tavlen er klistret og et gjennomsiktig plastlag oppå.

Jeg hadde litt problemer med å henge opp folien. Det ble masse småbobler under som det var vanskelig å fjerne. Jeg brukte et kredittkort som jeg skrapte og skrapte på filmen med. Til slutt gav jeg opp og sendte en klagemail til veggfolie. Hyggelige ArntRune svarte med en lang mail med at deres produkter er laget av snille miljøvennlige stoffer pluss at jeg bare kunne prikke bort boblene med en knappenål så ble det fint. Og hyggelige ArntRune hadde rett. Tavlen ble faktisk ganske fin etter at jeg hadde brukt en knappenål på de største boblene. Jeg bestemte meg derfor for å beholde produktet.

Jeg bestillte i tillegg denne tavlen fra ambiance-live.com Den hang jeg på venstre side av menyplanleggeren på kjøleskapet. Se på bildet.



Produkterfaringer:

Først vil jeg bare skryte litt av krittusjene. De fungerer kjempebra på overflater som vinduer, speil, fliser og plastoverflater. De fungerer også bra på tavlen fra ambiance. Men de fungerer elendig på menyplanleggeren. Når jeg skriver på den og tørker av er det et avtrykk igjen av det jeg har skrevet som ikke går av. Jeg har prøvd å tørke av med en tørr klut og en våt klut, men det går ikke helt av. Fikk et tips om å gni med Jif. Likevel etter å ha gnidd med Jif synes jeg ikke det blir merkbart bedre. Det er like fullt et grått lag under krittet som ikke går bort. Det er jo ikke så pent. Legger her noen bilder slik at dere skjønner hva jeg mener.


Helt ny søndagsfolie før det er skrevet noe som helst på den.



Helt ny søndagsfolie skrevet på med krittusj.

"krittusj" skrevet med krittusj er her tørket av. Jeg har gnikket med tørr klut, vann og jif, uten at jeg får det bort. Som man ser finnes det fremdeles et svakt skjær av skriften fremdeles som ikke går bort.





Her har jeg skrevet på tavlen med vanlig kritt. Som man ser er det et meget dårligere resultat enn på tavlen fra Ambience. Det er akkurat som om krittet ikke fester seg til den glatte tavleoverflaten.


Her er tavlen fra Ambience der jeg har skrevet med vanlig kritt og kritt tusj. Hjertet er skrevet med rød kritt tusj. Da jeg vasket på tavlen med en våt klut var det ikke noe problemer å få av hverken kritt tusjen eller det vanlige krittet. Materialet til denne tavlen ser ut til å være laget av en litt røffere overflate/materiale enn menyplanleggeren, men dette har jeg ikke fått til å ta bilde av.



Etter å ha skrevet en del middagsretter og strøket det ut igjen noen ganger ser altså tavlen ut slik. Ikke spesielt pen synes nå jeg....

Jeg skrev en mail igjen til hyggelige ArntRune for kanskje jeg kunne gi meg et tips om hvordan jeg kunne fått fjernet den delen av kritt tusjen som ikke går av. Likevel har jeg ikke fått noe svar.

Konklusjon:

Jeg er nok veldig skuffet og ville nok ikke ha kjøpt denne menyplanleggeren om igjen. Servicen fra Veggfolie er også variende. Jeg vil også advare alle som vurderer å kjøpe en tavle fra veggfolie, da de andre tavlene de selger sannsynligvis er laget av samme materiale som min menyplanlegger. Skriving med vanlig kritt er heller ikke noen god ide da det ikke synes noe bra på tavlen. Hadde jo forventet et veldig bra produkt til en slik pris...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar